تمام چیزی که در بهینه‌سازی سایت به آن نیاز خواهیم داشت

بحث سئو سایت و بهینه‌سازی سایت فروشگاهی در بین تمامی کسانی که در سئو و بهینه‌سازی سررشته دارند، مطلبی بسیار مطلوب و یکی از مواد لازم برای بهینه‌سازی سایت است که این افراد با استفاده از دانش خود دست به استفاده از این مهارت‌ها و ابزارها زده و باعث می‌شوند تا برند های مختلف بیش از پیش در این دنیای مجازی که وسعت آن روزبه‌روز در حال افزایش است شناخته‌شده و سود کلانی را برای سئوکاران در بحث بهینه‌سازی سایت به همراه خواهد داشت.
در سال ۱۳۹۸ از سئو کاران به تکرار سؤال می‌شود که برای بهینه‌سازی سایت فروشگاهی از چه فن یا ابزاری بهتر است که استفاده شود، برای این سؤال حیاتی پاسخ‌های گوناگونی وجود دارد که سئو کاران مختلف از ابزارهایی نام‌برده‌اند که لیست مورد انتظار ما را بیش از پیش بزرگ کرده و انتخاب ابزار مناسب بین دریای عظیمی از آن‌ها به کاری سخت بدل کرده است.تعدادی از این فن‌ها مانند backlink  و تحقیقات کلمه کلیدی و کاربران سایت و… هستند که پدیدۀ هواییان به آن‌ها اشاره داشت.

به هر حال تمامی این روش‌ها برای تمامی بازاریاب‌های دیجیتال مناسب نبوده و هر کدام بسته به شیوه‌ی خود فن مورد انتظار خود را انتخاب می‌کنند و این ابزارها صرفاً نمی‌توانند جوابگوی تمامی نیازهای ایشان باشند.

ابزار مناسب برای بهینه‌سازی سایت اغلب به نوع کاربرد آن سایت بستگی داشته و به همین منظور انتخاب می‌شود تا در بحث بهینه‌سازی و سئو مورد استفاده قرار گیرد.
بهینه‌سازی سایت فروشگاهی در این بین تقاضای بیشتری نسبت به باقی کاربردها داشته و  در بحث سئو و بهینه‌سازی سایت اغلب درخواست‌ها در این مورد خلاصه می‌شوند.
برای درک بهتر بهینه‌سازی سایت و سئو سایت ما  این لیست بلند بالا را برای شما کمی کوتاه‌تر کرده و اقدام به انتخاب ۱۰ مورد از بهترین ابزارهای بهینه‌سازی سایت برای شما کرده‌ایم تا از این پس در سئو و بهینه‌سازی دیگر به دنبال ابزار تازه‌ای نگردید و راحت تر از قبل و با خیالی آسوده بهینه‌سازی سایت فروشگاهی خود و یا سایت های با کاربرد دیگر خود را انجام دهید.

SEMrush ابزاری هوشمند و بی‌رقیب

SEMrush ابزاری هوشمند و بی‌رقیب

در ابتدای لیست خود به این ابزار می‌رسیم، ابزاری که  در بهینه‌سازی سایت و سئو سایت استفاده‌ای به مراتب بیشتر از باقی ابزارها دارد.
این ابزار به استفاده‌کنندگان آن این اجازه را می‌دهد تا در بهینه‌سازی سایت خود دست به بهبود محتوای استفاده‌شده زده و با استفاده از بانک وسیعی از کلمات کلیدی و با استفاده از بک لینک ها به ایشان این اجازه را می‌دهد تا بیش از پیش در بهینه‌سازی و سئو سایت فروشگاهی خود موفق بوده و بتوانند هرچه بهتر و زودتر به اهداف والای خود برسند.

این بازار طیف وسیعی از آنالیزهای مختلف را برای شما به ارمغان می آورد از آنالیز سئو تا محتوا و بک لینک ها و…
شلبی لیو از آژانس تبلیغاتی brand Buddha در این مورد بیشتر توضیح می‌دهند:
این ابزار با google docs,google analytics و google search ارتباط تنگاتنگی دارد که به ترتیب به عنوان سرویس اسناد و سرویس آنالیز  و جست و جوی گوگل در این موتور جستجوی غول‌پیکر که توانسته با استفاده از امکانات خود تمام دنیا را به تسخیر در بیاورد استفاده می‌شوند و می‌توانند در بهبود کلمات کلیدی در بهینه‌سازی سایت شما کمک شایانی کنند که این امر باعث تولید محتوای تازه برای کسب‌وکار شما خواهد بود.
یکی از نکات بارز در این ابزار این است که می‌تواند رقبای شما را نیز شناسایی کرده و دلیل شهرت ایشان را نیز عیان کند.
به گفته ایلین مک گوورن از  بخش تحقیقات سئو شرکت efferent media:
این کار تنها با اضافه کردن آدرس سایت شما انجام می‌پذیرد و می‌تواند رقبایی را به شما نشان دهد مکه شما حتی از وجود آن‌ها خبر نداشتید و این امر به خودی خود باعث پیشرفت شما خواهد بود.
کریس هورناک صاحب سرویس نویسندگی بلاگ blog hands به این ابزار به عنوان ابزاری محبوب برای تحقیقات خود اشاره می‌کند و می‌گوید این  ابزار در بهینه‌سازی سایت باعث بهبود تولید محتوای مناسب خواهد شد.
برنتون مارکوم متخصص بازاریابی دیجیتال در آژانس طراحی وب‌سایت. بازاریابی دیجیتال Blue compass نیز در مورد این ابزار می‌گوید که  این ابزار باعث می‌شود تا استراتژی کلمه کلیدی برای نوشتن مطالب مختلف در سایت ها و وبلاگ های مشتریان ما دست‌خوش تغییرات مثبت چشم‌گیری شود.
این موضوع باعث می‌شود تا مشتریان در زمینه بهینه‌سازی سایت خود دست به تولید محتوایی مخاطب محور شده و باعث شود تا در صدر لیست جست و جوی آنان شود.

Ahref

Ahref

در لیست بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال در بحث بهینه‌سازی سایت این ابزار جایگاه ویژه خودش را دارد که مانند SEMrush در آنالیز بک لینک و بهینه‌سازی و سئو کمک بسیار زیادی را خواهد کرد.
کریس هورنیاک ویراستار و تحلیلگر سئو از قسمت بازاریابی دیجیتال content factory می‌گوید:
«با اینکه این دو ابزار بسیار شبیه هم هستند ولی هر کدام روش خاص خود را دارند که این باعث ارزشمندی هر کدام  از این ابزارها شده است.»

ایشان در جای دیگری نیز گفته‌اند:
«تجربه به من نشان داده که SEMrush در تحقیقات بر روی کلمه کلیدی و در آنالیز فنی میان دامنه‌ها کارآمدتر است، درحالی‌که Ahrefs در بک لینک ها تخصص دارد.»
افراد دیگری نیز من جمله syed irfan ajmal مدیر بازاریابی در ridesharing blog ridester در مورد اینکه این ابزار در بک لینک ها موثر تر است موافقت خود را اعلام کرده است.
این ابزار وسیله‌ای رقابتی در بحث آنالیز بهینه‌سازی سایت در اختیار دارد، وسیله‌ای که کدی اسلیتگرلند صاحب آژانس سئو و بهینه‌سازی محتوای Jawfish digital در مورد آن می‌گوید که این ابزار برای مقایسه محتوا و آنالیز رقبا و شناسایی کلمات کلیدی کارآمد  برای استفاده بسیار کارآمد است.
قدرت بالای این ابزار در بهینه‌سازی سایت به گونه‌ای است که  مشاور سئو و بهینه‌سازی و بازاریابی جیک بالینگر می‌گوید تنها ابزار پولی است که او استفاده می‌کند.
ایشان به قدری به این ابزار علاقه دارند که میگویند این ابزار همه کاری که من نیاز دارم را انجام می‌دهد، کارهای تحقیقی بر روی کلمه کلیدی را انجام داده و آنالیزهایی را بر روی رقبا انجام می‌دهد و در مورد محتوا نیز ایده سازی کرده و حالا مخاطبان سایت را هم کنترل می‌کند. ایشان می گویند من با این ابزار زندگی می‌کنم.

جان هییز بازاریاب ارشد در Authority Hacker می‌گوید:
«زمانی که نسخه پولی این ابزار خریداری شود امکاناتی را در اختیار می‌گذارد که در بسته جمع و جور خلاصه‌شده و با پلت فرم های گوناگون سازگاری کامل دارد.»

Serpstat

Serpstat

اوز چودهوری مدیر پروژه و بازاریابی در Digital powerphrase می‌گوید که از  این ابزار در بهینه‌سازی سایت و سئو خود به دلایلی که در بالا نیز ذکر شد استفاده می‌کند.

یکی دیگر از افرادی که از این ابزار استفاده می‌کند آتاناس والچف از Web Design Studio Pixus است که می‌گوید تابحال ترکیب این ویژگی ها را باهم ندیده بوده است و اولین بار در این ابزار با آن روبرو شده است.
این ویژگی‌ها شامل انتشار رتبه، تاریخچه رتبه داده‌ها و آنالیز بک لینک می‌باشند.
والچف در ادامه می‌گوید که این ابزار در تمام ۲۴ ساعت روز در هر روز به فعالیت در حوزه سئو و بهینه‌سازی سایت ادامه می‌دهد.

Website crawler هایی مانند…

Screaming frog

یکی دیگر از ابزارهای بسیار پرطرفدار ابزار Screaming frog و Seo spider آژانس تحقیقات بازاریابی بریتانیا است.
در بحث بهینه‌سازی سایت این ابزار کاربرد بسیار زیادی را دارد و با ترکیب با Seo spider خود می‌تواند ابزاری مفید در بهینه‌سازی سایت باشد.
این ابزار به جمع‌آوری اطلاعات سئو سایت می‌پردازد و مشکلات فنی را شناسایی کرده و راهکاری مطمئن برای بهینه‌سازی سایت و سئو ارائه می‌دهد.

مک گوورن در مورد این ابزار میگوید:
«این ابزار تمامی عناصر سایت را به نمایش می‌گذارد، توضیحات متا، کدهای وضعیت و … که پیشرفتی بزرگ است و با استفاده از اطلاعات مختلف کمک شایانی در بهینه‌سازی سایت و سئو سایت خواهد داشت.»
یکی از این ویژگی‌ها که در بهینه‌سازی سایت توسط این ابزار باعث شده تا شهرت زیادی پیدا کند ساخت نقشه سایت به صورت xml است.
در عصر ارتباطات نقشه سایت که به صورت عکس باشد می‌تواند باعث برتری بسیار زیادی شود و در بهینه‌سازی سایت کمک شایانی کند.
این ابزار در بهینه‌سازی سایت توانسته جایگاه ویژه برای جیم میلان مدیر ارتباطات و بینه سازی و سئو سایت در  Retailer auto accessories garage دارد.
ایشان میگویند که این ابزار محبوبیت ویژه‌ای برایشان دارد و باعث می‌شود تا رتبه لینک های یک صفحه را به خوبی متوجه شوند؛ و این صفحه را با صفحه های دیگر مقایسه کرده و بر صدد رفع این مشکل برآیند.

Sitebulb

Sitebulb

یکی دیگر از ابزارهای پرطرفدار برای مخاطبان و کوپر هولمایر مدیر فنی سئو و بهینه‌سازی سایت در آژانس بازاریابی دیجیتال Visiture این ابزار است.
ایشان با استفاده از این ابزار توانسته‌اند که به ادعای خودشان به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنند و ایشان می گویند که کار با این ابزار بسیار ساده است.

این ابزار به گفته‌ی پت گوورن ارزش بسیار زیادی برای آژانس‌های بهینه سازی سایت و سئو و مشتریان ایشان دارد.
این ابزار علاوه بر عملکرد شگفت‌انگیز در لینک های داخلی و خارجی مثل ابزار  Screaming Frog و در توضیحات متا و مشکلات محتوای بیهوده و اطلاعات هدر در لینک های داخلی و خارجی  اطلاعاتی در مورد متن نشانه‌گذاری شده نیز فراهم می‌کند و خوانایی محتوا و صفحه‌های با لینک بالا از فواید این ابزار در سئو و بهینه‌سازی سایت است.
و تمام این اطلاعات در قالب تصویری زیبایی نمایان خواهد شد.
عملکرد فوق‌العاده این ابزار در بهینه‌سازی سایت و بررسی مشکلات فنی که قابل رویت نیستند و نشانه‌گذاری سایت ها باعث شده‌اند تا هورنیاک در مورد این ابزار جمله‌ای را بگوید و آن جمله این است که در سال ۲۰۱۸ عاشق ای ابزار شدم.
ایشان عقیده دارند که هر دوی این ابزارها بسیار کارآمد هستند و بسته به نوع بهره باید از آن‌ها استفاده شود و می‌گوید قبلاً ابزار Screaming frog بسیار برای من مطلوب بود ولی الآن این ابزار قلب من را به دست آ.آورده است.

ابزارهای بک لینک مانند …

Majestic

Majestic

این ابزار بزرگ‌ترین بانک نشانه‌گذاری لینک در کل این کره‌ی خاکی دارد؛ که شامل  ۴۸۷ میلیارد نشانی تنها در ماه‌های اوت تا دسامبر ۲۰۱۸ می‌شود. این ابزار در بهینه‌سازی سایت باعث می‌شود تا کاربران آدرس ها را بسیار دقیق کشف کنند و عملیات تعریف بک لینک و کارهای دیگر را نیز انجام می‌دهد.
مارکوس میلر مدیر ارشد بخش بازاریابی دیجیتال و بهینه‌سازی سایت و سئو در آژانس  بریتانیایی bowler hat می‌گوید این ابزار در بهینه‌سازی سایت برای ایشان نقش بسیار کلیدی را ایفا کرده و باعث شده تا موقعیت‌های بی‌نظیری را به دست بیاورند.
این ابزار محتوای تبلیغاتی نیز دارد.

به گفته کریستوفر سیتز یکی از صاحبان شرکت تبلیغاتی CFR Rinkens این ابزار در بهینه‌سازی سایت و سئو سایت بسیار مفید است و در آنالیز بک لینک ها میتواند بسیار مورد توجه قرار گیرد با این ابزار می توان به سایت های رقبا وارد شد و تمام لینک هایی که به آن‌ها وصل هستند را مشاهده کرد و می تواند در تصمیم گیری برای لینک های داخلی و خارجی کمک های بسیاری کندو باعث شود تا برخی از لینک ها نیز جایگزین شوند.
نه تنها این ابزار با توجه به کاربردهای گوناگون میتواند در بسیاری از  عملیات های بهینه سازی سایت استفاده شود میتواند در بهبود استراتژی نیز کمک های فراوانی به ما کند.
تمام کاری که باید با این ابزار انجام داد این است که به تعدادی از سایت های رقیب وارد شد و نام سایت هایی که به ایشان متصل هستند و  شما هنوز در لیست خود ندارید را مشاهده کنید. این روش در بهینه سازی سایت ئ در بخش ساخت لینک ها بسیار موثر خواهد بود.

ابزار های لینک ساز مانند…

Mailchimp

Mailchimp

این ابزار در بهینه  سازی سایت وظیفه بازاریابی ایمیل و اطلاعات داخلی را برعهده دارد و دو تن از افرادی که این ابزار را بسیار توصیه میکنند نیت مسترسون از شرکت مراقبت های طبیعی maple و الکس ترن  استراتژیست بازاریابی دیجیتال از شرکت Hollingsworth هستند.

این نرم افزار محبوب به کاربران اجازه میدهد تا در مدیریت ایمیل ها بتوانند بسیار نامحدود عمل کرده و تنظیمات خاص خود را انجام دهند. این ابزار علاوه بر این قابلیت ها میتواند در طراحی تبلیغات صفحان اجتماعی و غیره نیز بسیار کارآمد بوده و کار بهینه  سازی سایت را به نحو احسنت جلو ببرد.

ابزارهای رایگانی از گوگل

new-google-search-console

گوگل نیز ابزارهایی را برای بهینه سازی و سئو سایت های مختلف در اختیار گذاشته است که یکی از این ابزار  google search console است و به مدیران وبسایت اجازه میدهد تا افرادی که از سایت ایشان دیدن میکنند را زیر نظر گرفته و  می توانند در بهینه سازی سایت خود فعالیت های مثبت بسیار زیادی را انجام دهند.

یکی دیگر از ابزارهایی که توسط بسیاری از افراد  من جمله پاول ایوانز مدیر اجرایی toro digital توصیه میشود. ابزار گوگل optimize  میباشد. این ابزار آنالیز های وبسایت را انجام داد و باعث میشود تا محتوای تولید شده ی شما بای خوانندگان موثر تر واقع شود.

دلایل اهمیت این ابزارها در چیست؟

امروزه دیگر نمیتوان به راحتی کلمه کلیدی را انتخاب کرد و انتظار موفقیت سریع از آن داشت بلکه مشتریان در انتخاب کلمه کلیدی خود در بهینه سازی سایت بسیار محتاط ده اند و با فکر و دریات به این کار دست خواهند زد، به همین دلیل این ابزار ها می توانند کمک های بسیار زیادی را برای ایشان به همراه داشته باشند تا راحت تر به اهداف خود در بهینه سازی سایت برسند.
بحث سئو سایت و بهینه سازی از مهمترین مواردی است که  در مدیریت وبسایت ها و مخصوصا بهینه سازی سایت فروشگاهی باید رعایت شوند.
گرچه به اعتقاد بسیاری از افراد این مقدار تمرکز بر روی بهینه سازی سایت از طریق ابزارها مناسب نیست و خود مشتریان با انتخاب های درست خود میتوانند از این مشکلات بسیار راحت تر از قبل جلوگیری کرده و با این اصول بیش از پیش آشناییت پیدا کرده اند لاین ابزارها میتوانند جلوی پیشرفت را بگیرند .

ابزارهای مختلفی برای این کار وجود دارند که ما سعی کردیم که  تا از بهترین های آنها را به شما معرفی کنیم در زیر نام تعدادی از این ابزارها را میتوانید مشاهده کنید.
AdEspresso و BombBomb و Boomerang و BrightLocal و …

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ها

۲ دیدگاه‌ها

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

دسته‌ها